مزایای زئولیت در آکواریوم:

زئولیت می تواند در جذب آمونیاک و سایر ترکیبات نیتروژنی موجود در آب تاثیر فراوان بگذارد. باید به این نکته توجه نمود که بعلت میل ترکیبی زئولیت با کلسیم متاسفانه این مواد در آب های سخت خاصیت خود را به سرعت از دست خواند داد .البته باید توجه داشت که این خاصیت (جذب کلسیم )و همچنین حذف ترکیبات نیتروژن دا ر کمک شایانی به عدم رشد جلبک ها در آکواریوم خواهند کرد.از دیگر خواص زئولیت ها می توان به کمک به تثبیت ph آب آکواریوم و جذب فلزات سنگین و فنول ها اشاره نمود.دانه بندی درشت آن براي مصرف در تانك ماهيان مناسب است.
هر کیلو گرم زئولیت طبیعی توانایی جذب 3.5 گرم آمونیاک را دارا می باشد.پس می توان گفت که دوز مناسب زئولیت طبیعی در یک آکواریوم حدود 1 کیلوگرم برای یک متر مکعب آب می باشد. بهتراست هر 3 یا 4 ماه زئولیت آکواریوم را تعویض نمایید در غیر اینصورت شما به جای یک زئولیت فعال تنها خاک نگهداری می کنید . براي بازيابي و احياء فعاليت زئوليت ميتوان آنرا در محلول يك درصد كلريد سديم(نمك معمولي) فرو ببريد. البته خشك كردن آن را نيز پيشنهاد ميدهند كه به اثر بخشي روش اول نيست .
اگر چه از زئوليت ميتوان براي خنثي كردن ميزان بالاي آمونياك در آكواريوم آب شيرين استفاده كرد ولي باید به این نکته توجه داشت که زئوليت نميتواند نيتريت را از آب جدا كند .اگر در سيستمهايي كه جديدا راه اندازي شده اند و سيكل ازت در آنها شكل نگرفته است ، آب مرتبا عوض نشود؛ شاهد مسوميت با نيتريت خواهيم بود (تنبلي ماهيان و بي حالي و بي اشتهايي و نهايتا مرگ). هر چند كه مقدار آمونياك جزئي باشد.
در آكواريوم آب شور بايد به اين نكته توجه داشت كه زئوليت نميتواند آمونياك را از آب جدا كند.

نحوه خرید و ارتباط با شرکت
تلفکس: 66085508-021
تلفن همراه: 7866004-0990
وبسایت: www.madankavan.com
ایمیل: info@madankavan.com


موضوع نیازمندی‌ها: فروش.

02166085508
09907866004
madankavancompany@gmail.com