کربنات کلسيم خاصيت آنتي اسيدي دارد و در نواقص کليوي و درمان استئوپروزيس به کار رفته و مکمل کلسيم است. کربنات کلسيم در بيماران مبتلا به هيپرفسفات همراه با نقص کليوي توصيه مي شود زيرا با پيوستن به فسفات مانع جذب بيشتر فسفات از طريق معده و روده مي گردد.
کربنات کلسيم در داروهاي هومئوپاتيHomoepathic (نوعي دارو درماني) و در افزودني هاي خوراکي هم کاربرد دارد. به علاوه با توجه به دارا بودن خاصيت جذب سطحي، در داروهاي ضداسهال نيز به کار مي رود.
کربنات کلسيم با اسيد معده به صورت کلريد کلسيم در آمده و گاز دي اکسيد کربن حاصل در برخي از بيماران ممکن است باعث نفخ معده شود.
مقداري از کلسيم در لوله گوارشي جذب مي شود ولي در حدود 85 % آن مجدداً به صورت نمک هاي کلسيم دار مانند کربنات کلسيم دفع مي گردد. به طور معمول در هربار، يک گرم کربنات کلسيم به عنوان آنتي اسيد خورده مي شود و غالباً همراه با آنتي اسيدهاي ديگر به ويژه آنتي اسيدهاي منيزيم دار تجويز مي شود.
از کلسيت براي تهيه کلريد کلسيم CaCl2، بروميد کلسيمCaBr2 ، يديد کلسيم CaI2 و اکسيد کلسيم CaO استفاده مي شود که هريک داراي مصارف متعددي در صنايع داروسازي است. حتي براي تهيه داروهاي دامپزشکي نيز کاربرد دارد.
از کلريد کلسيم CaCl2 دارويي تهيه مي کنند که در بدن توليد اسيد مي کند و در مواردي که يون کلسيم در بدن کم باشد، براي تأمين سريع کمبود آن از کلريد کلسيم استفاده مي شود. از ترکيبات دارويي کلريد کلسيم در درمان عوارض حساسيت هايي مانند کهير، تنگي نفس، خارش و ساير التهابات ناشي از حساسيت استفاده مي گردد.
کلريد کلسيم باعث سرعت در انعقاد خون شده و براي جلوگيري از خونريزي هاي شديد استفاده مي شود. به علاوه اين ماده در درمان بي نظمي هاي ضربان قلب به عنوان مکمل به داروهاي مربوط به نارسايي هاي قلبي افزوده مي شود. از کلريد کلسيم براي درمان عوارض اسهال، استفراغ و در عرق کردن مسلولين نيز استفاده مي گردد.
از بروميد کلسيم CaBr2 به عنوان ضد تشنج در درمان بيماري صرع استفاده مي شود. اين ماده در تسکين دردهاي معده نيز تأثير دارد.
از يديد کلسيم CaI2 براي تهيه پمادهاي ضدبيماري پوستي و ورم مفاصل مزمن استفاده مي شود.
اکسيد کلسيم CaO مصرف بسياري در تهيه آب آهک دارد که براي از بين بردن زگيل و دمل مورد استفاده قرار مي گيرد. آب آهک در مسموميت هاي ايجاد شده با اسيد سولفوريک و اسيد اگزاليک به عنوان ضد سم کاربرد دارد.
کربنات کلسيم به صورت پودر ترکيبي کربنات کلسيم، پودر ترکيبي کربنات منيزيم و قرص ترکيبي کربنات منيزيم است. همچنين سوسپانسيون آلومينا، منيزيا و کربنات کلسيم ؛ قرص آلومينا، منيزيا و کربنات کلسيم مورد استفاده قرار مي گيرد.
نحوه خرید و ارتباط با شرکت
شرکت زمین کاو
www.zaminkav.com
info@zaminkav.com
تلفن: 3-88385541-021
فکس: 88385096-021
موبایل شرکت: 09365077781


موضوع نیازمندی‌ها: مواد معدنی.

021-88385541